
Інформація для учнів
Правила поведінки під час перерв
1.Під час перерви учень зобов'язаний прибрати своє робоче місце й підготуватися до наступного уроку.
2. Під час перерв забороняється:
-бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях;
-штовхатися, битися;
-сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з'ясовувати стосунки за погані слова.
3. Вітатися з працівниками школи, батьками та іншими дорослими.
4. Після дзвоника не затримуватись у коридорі.
5. У шкільній їдальні учні повинні виконувати вимоги вчителів, працівників їдальні та чергових і дотримуватися черги.
Правила внутрішнього розпорядку для учнів
Поведінка учня на уроках
* Після дзвоника зайняти своє місце у класі, тримати його в чистоті.
* Приготувати все необхідне для уроку на перерві: підручники, зошити, щоденник тощо.
* Коли вчитель заходить до класу, мовчки підвестися, привітатися з ним, сідати тільки після дозволу вчителя.
* За столом сидіти рівно, уважно слухати пояснення вчителя та відповіді учнів.
* Якщо хочеш поставити вчителеві запитання або відповісти, підніми руку.
*Не можна виправляти відповіді учнів без дозволу вчителя, підказувати.
* Забороняється користуватися мобільним телефоном під час проведення уроків.
Поради від випускниці школи щодо ЗНО
Література - предмет, який не можна зазубрити. Скажу більше, це предмет, який у жодному разі не треба зубрити, адже література покликана розвивати нашу думку, і понад усе тут цінується новизна та індивідуальність думки. Звісно, тестування - такий формат іспиту, де особливо творчість не проявиш, але все ж. Здатність творчо мислити допомагає знаходити правильні відповіді на будь-які запитання.
Розповім трохи про те, як я готувалася до тестування. Підготовку почала з початку випускного класу. До репетиторів не ходила, тести почала вирішувати десь за місяць-два до іспиту. З першого погляду, особливо наче і не готувалася, але насправді, готувалася тільки дещо по-своєму.
Порада перша: літературу треба любити. Це один з небагатьох предметів, який дійсно є за що полюбити всім серцем. Любов до книг мені прищепили з дитинства. Ніколи не читала їх, не замислюючись. Тож моя перша порада: навчіться правильно читати. Це значить, не просто пробігати очима, а читати так, що б не втрачати нитку сюжету. З кожного речення треба виловлювати суть, порівнювати його з життям, знаходити аналоги. Думати думками героїв. Звісно, мушу визнати, що мені пощастило з учителями, бо я читала протягом всіх класів потрібні твори, тож не довелося в 11 класі істерично перечитувати всю шкільну програму.
Порада друга: не треба завантажувати свій мозок всіма класичними творами, які тільки є в шкільній програмі. Читайте те, що вам перш за все цікаво. Навчіться аналізувати.
Порада третя: заведіть блог чи щоденник. Це привчить вас розмірковувати, аналізувати, приходити до нових висновків. Шукайте у творах свої висновки, коли навчитеся це робити, то будете розуміти твори. А це дуже важливо для того, щоб дати правильну відповідь.
Порада четверта: не бійтеся висловлюватись на уроках. Намагайтеся думати на уроках і обов'язково слухати. Я, наприклад, дізналася дуже багато від своїх однокласників та вчителя. Різні точки зору допомагають самому приходити до правильних висновків. Не бійтеся самі вступати в дискусії. Адже, як кажуть, тільки в суперечках народжується істина. І не бійтеся розвивати свою думку на папері.
Порада п'ята: завчайте ті вірші, які вам більше імпонують. Не треба буде тоді зубрити перед екзаменом, вірші будуть у вашій пам'яті й допоможуть знайти правильні відповіді.
Порада шоста: читайте різні публіцистичні статті про авторів чи критику на їхні твори. Також допоможуть і зразки творів учнів, які можна знайти в книжках чи інтернеті. Читайте також передмови до книжок, написані редакторами чи видавцями. У них часто цитуються найважливіші моменти, які допомагають зрозуміти суть.
Порада сьома: полюбіть літературу. Працюйте з нею, працюйте з творами, і у вас обов'язково все вийде.
(за матеріалами ЗНО клуб)
ПРО метафору,метонімію й синекдоху...
Уявіть ситуацію:
"За вікном іде сніг, а Червона Шапочка вмостилася собі в кріслі й читає Підмогильного".
У цьому "казковому" реченні можна знайти і метафору, і метонімію, і синекдоху. Що де є?
Метафора - з грецької «перенесення». Розкриття сутності одного предмета чи явища через особливості іншого.
· Йде сніг - сніжинки, як відомо, «ходити» не вміють;
· Полетів у магазин по цукерки - не на літаку«полетів», а дуже швидко пішов;
· «Троянди днів», «крило зорі» (В. Соссюра).
Метонімія - заміна одного слова іншим на основі суміжності (тобто тісного зв'язку).
· Читати Підмогильного - не сам твір, а його автор;
· Я з'їв цілу тарілку - не сам предмет, а що в ньому вміщено;
· Київ прокидається - не самі люди, а місто, в якому вони перебувають.
Синекдоха - різновид метонімії. Заміна назви цілого предмета назвою його частини.
· Червона шапочка - на позначення всієї дівчинки - лише її головний убір;
· Ноги моєї тут не буде - на позначення цілої людини - тільки частина її тіла;
· Вчися шанувати копійку - на позначення всіх грошей - найменша частина грошей.
Також пам'ятайте про уособлення (персоніфікацію) - це вид метафори, перенесення ознак особи на предмети, речі, явища, тваринний і рослинний світ.
· В золотій смушевій шапці циган-вечір сходив з гір, Ніс він ніченьці-циганці з срібла кований набір (О. Олесь).